الاثنين، مارس 17، 2008

باليرينا





و لو بكره ف يوم مش جاى

مش لازم

هعيش يومى

و ارسم حلمى باللون اللى فاض منى

من امبارح

و لو جارح

هعديها

ما ياما مشينا انا و قلبى

و فوق الجرح عدينا

( باليرينا)

على طراطيفى انا بمشى

و عمر ما حط ...

كعب القلب على دربى

هناك 4 تعليقات:

ســمـــر احمد يقول...

امتى القمر
عمره اكتمل
من غير حنان
من غير حكاوى
تتحكى
ونقول زمان
كنا سوا
كان الهوا
لو جرحك
انا كنت ادوب
وازاى اتوب
عن فعل غفران
الجروح
و مش هبوح
بانك سر علتى
و خطوتى
يمكن تتوه ...

ســـــــهــــــــــر يقول...

مفطوم دا قلبى ع السماح
لكنه رافض الانكسار
و لو ف ليله بتنسرق من غيره حلم
ف قلب قلبى بيتولد مليون نهار
مش غاوى فعل الانشطار
لو كنت عاشق او مفارق .. مش مهم
لكن بايدى الاختيار

غير معرف يقول...

باليرينا
بخطواتها باليرينا
ساعات تاخدهاالنشوة
مع النغمات
وتتراقص وتتمايل
علي الجرح اللي ناسينا
تصحينا
توعينا
تحرك كل شيء فينا
تنسينا
بأننالعبة
بتلعب الحياة بينا


سهر ولمحة غير عادية
وومضة مركزة علي فكرة مدونتك جميلة قوي
جابر المصري

ســـــــهــــــــــر يقول...

نورت الباليرينا و البلوج استاذى
و اختيارك اسعدنى لان النص ده فعلا بحبه

اشكرك من قلبى على زيارتك الجميله

آخر طقس

ذات صباح لن يُغْفِلَ استيقاظك.. أنت على موعد مع .. الحياة لم تنبئني العرافة به.. لم تفصح عنه فناجين القهوة حدسٌ هو.. لم تتمكن سن...