الثلاثاء، مارس 04، 2008

و ... غنينى





و قول انت
و غنينى
و وطى الصوت
ساعة ما تقول تراتيلى
ف ليل عاشق
عشان صوتك
وجع راشق
و لما يزيد ف حرفينك
هالات نورى
قوام إلحق
و طفينى
و بعترلى
حكاياتى
ما بين شطين
ف حضن يومين..
اشوف نفسى
و غربه سنين ..
و ما ترسى
اكون منسى
لكن فاكرينى حرفينك
و حار.. فينى

هناك 4 تعليقات:

ســمـــر احمد يقول...

و غنينى .. نشيد اوجاع
و قلب و ضاع
و رسينى على شطك
دا انا نبضك
و تكوينى
ضيا حرفك ..
و اعيش و اموت
ف عيونك
و اكون انا كون
لو اكونك

Unknown يقول...

بجد انتوا الاتنين عماملين دويتوا

جامد اوى

كل مرة بعدى

واحاول اعلق

بخاف كلامى يفسد جمال الدويتو بتاعكم

انا متابع فى سكات

ســـــــهــــــــــر يقول...

و غنينى
ده انا المسكون بانغامك
و احلامك
فراشه
و حطه على كفى
و انا الدايب
من الطيران
و انا الحيران
و الحانك
لنار الحيره بتطفى
و انا المعفى من التفسير
لان اللحن متفسر على حرفى

ســـــــهــــــــــر يقول...

واخده بالى انك واحد فاهم كل حاجه
و كل ما اقرالك افهم انك فاهم كويس اوى
و على فكره الحمار من اذكى الحيوانات و بيحفظ طريق بيته كويس
بس هو بيتحمل و يصبر و ودانه الطويله دليل انه مستمع جيد

منورنا بسكات و كلام

آخر طقس

ذات صباح لن يُغْفِلَ استيقاظك.. أنت على موعد مع .. الحياة لم تنبئني العرافة به.. لم تفصح عنه فناجين القهوة حدسٌ هو.. لم تتمكن سن...